η μελαγχολική πριγκίπισσα Σοράγια
Η Σοράγια (1932-2001), η "μελαγχολική πριγκίπισσα", υπήρξε δεύτερη γυναίκα του Σάχη της Περσίας Μοχαμάντ Ρεζά Παχλεβί, με τον οποίο την έδεσε, όπως λέγεται, ένας κεραυνοβόλος έρωτας αλλά την απομάκρυνε ένας υποχρεωτικός χωρισμός, καθώς δεν μπορούσε να του χαρίσει διάδοχο. Έτσι τον Φεβρουάριο του 1958 εγκατέλειψε το Ιράν και έζησε σε διάφορες χώρες προσπαθώντας να κάνει, χωρίς επιτυχία προφανώς, καριέρα στο σινεμά. Ανάμεσα στα ταξίδια της, προς τα τέλη Μαϊου το 1960, και για δύο εβδομάδες, βρέθηκε και στην Αθήνα, προσκεκλημένη της παλιάς της συμμαθήτριας σε κολέγιο της Ελβετίας και φίλης της, Νάντυς Νικολούδη. Τροφοδότησε έτσι με αρκετό υλικό τον Τύπο εκείνης της εποχής: δηλώσεις, φωτογραφίες από εκδρομές στο Σούνιο, αξιοπρεπή ταγκό με τον τότε αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Π. Κανελλόπουλο και το στιγμιότυπο που βλέπετε εδώ. Η Σοράγια κρατάει μια ερασιτεχνική μηχανή λήψης (μάλλον 16mm) με το μάτι της κολλημένο στο βιζέρ. Να ήταν μια "στημένη" πόζα προκειμένου να υπομνησθούν οι κινηματογραφικές της φιλοδοξίες; Ή ένα αυθόρμητο ενσταντανέ, η αυθόρμητη κίνηση μιας οποιασδήποτε τουρίστριας να συλλάβει μέσα από τη μηχανή της κάτι που την εντυπωσίασε; Να ήταν δική της η μηχανή λήψης ή να της την είχε δανείσει κάποιος από τους Έλληνες οικοδεσπότες της; Όποια και να είναι η απάντηση, ευχόμαστε να υπάρχουν και να εντοπιστούν κάπου, κάποτε, αυτά τα εφήμερα φιλμάκια της θλιμμένης πριγκίπισσας.
Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Έθνος", με ημερομηνία 30 Μαϊου 1960 και συνόδευε άρθρο του Γεωργίου Σπορίδη.